vineri, 14 septembrie 2012

Chimie Perfectă de Simone Elkeles

 BĂIAT RĂU + FATĂ CUMINTE =
Chimie perfectă

La Liceul Fairfield dintr-o suburbie a oraşului Chicago, toată lumea ştie că între elevii veniţi din sudul oraşului şi cei din nord există o reacţie sulfuroasă. Aşa încât atunci când Brittany Ellis, şefa majoretelor, şi Alex Fuentes, membru al unei bande de cartier, consecinţele se anunţă explozive. Niciunul dintre cei doi adolescenţi nu este însă pregătit pentru cea mai surprinzătoare dintre toare reacţiile chimice - iubirea. 
Pot ei să spargă tiparele şi să înlăture prejudecăţile care ameninţă să-i ţină la distanţă?

" Elkenes se întrece pe sine cu această poveste de iubire născută sub o stea norocoasă" - Romantic Times
"... scene fierbinţi şi pline de savoare... care te fac să parcurgi cartea cu sufletul la gură." - Kirkus Reviews
" Adolescenţii gustă poveştile de iubire vor devora cartea precum o îngheţată într-o zi călduroasă." - BCCB 


Titlu: Chimie Perfectă
Autoare: Simone Elkeles
Date despre autoare: Simone Elkeles s-a născut şi a crescut în zona oraşului Chicago. A scris mai multe romane de succes (Leaving Paradise, How to Ruin a Summer Vacantion, How to Ruin My Teenage Life etc.) şi a fost desemnată autoarea anului 2008 din statul Illinois de către Asociaţia Profesorilor de Limba Engleză din Illinois. În 2010, volumul Chimie Perfectă ( care deschide seria cu acelaşi nume) i-a adus premiul RITA pentru " Cel mai bun roman de dragoste pentru tineri ". Scrierile sale au figurat constant în topurile celor mai vândute cărţi realiyate de publicaţiile USA Today şi New York Times. Simone locuieşte, împreună cu familia, în statul Illinois. www.simoneelkeles.net

Părerea mea: Deşi voiam această carte din martie, acum am putut să o iau.. şi a fost o foarte bună alegere! Volumul te lasă cu sufletul la gură la fiecare pagină, nedorind să o laşi din mână. Toată povestea este atât de specială încât la final rămâi fără cuvinte. Detalii despre ea? Un băiat rău, o fată cuminte, o profesoară de chimie foarte dură.. şi.. doar pe la început, un pariu. Şi, se pare că băiatul rău, din bandă, este dur în exterior. Dar n-a uitat că are o inimă pe care, vrând-nevrând, a folosit-o. Toate astea la un loc au format un roman de excepţie. Alte detalii? Nee, vă las pe voi! -hugs-
 
Număr pagini: 415
Editură: Leda
Preţ: 40 lei
Notă: 10+/10

Citate: 
" Toată lumea ştie că sunt perfectă. Duc o viaţă perfectă. Am haine perfecte. Până şi familia mea e perfectă. Şi deşi asta e o minciună sfruntată, m-am dat peste cap ca să păstrey aparenţele că am tot ce-mi doresc pe lume. Dacă adevărul ar ieşi vreodată la lumină, toată imaginea mea perfectă s-ar duce de râpă."

" Ce-şi închipuie, că o să uit trecutul? Nicio şansă. Trecutul este cel care mă defineşte."

" Muzica este cea care mă face să mă adun, muzica mă face să uit de problemele mele de acasă. Muzica este drogul meu, ea îmi amorţeşte durerea."

" - ..... A face greşeli nu e o crimă. Ce rost are să-ţi construieşti o reputaţie dacă n-o strici din când în când?"

" -Nu plânge. Nu l-aş lăsa să-ţi facă niciun rău.
Sa-i spun că nu mă tem de asta? Că lucrul de care mă tem este să nu-mi pierd controlul? "

" - Suntem ca nişte actori care îşi joacă rolurile aşa cum vor ceilalţi."

" Vreau să aflu cum pot s-o fac să râdă. Vreau să ştiu de ce plânge atunci când plânge. Vreau să ştiu cum ar fi dacă s-ar uita la mine ca la cavalerul ei în armură strălucitoare."

" - Uneori îmi doresc s-avem o zi în care să luăm totul de la capăt.
- Uneori mi-aş dori s-avem ani în care să luăm totul de la capăt, răspunde el serios. Sau zile în care să putem da pe repede înainte.
- Din păcate, în viaţa reală nu dispunem de telecomandă."

" - Când s-a întâmplat, m-am simţit complet amorţit şi-am încercat să-mi scot imaginea aceea din minte. Cum să-ţi spun, e ca şi când ştii ce s-a întâmplat, că l-ai pierdut şi-aşa mai departe, dar totul pluteşte în ceaţă. Şi pe urmă intri în rutina de zi cu zi. Într-un final, ajungi să nu te mai gândeşti la asta şi mergi înainte. Pentru că n-ai de ales."

" E inteligent.
Are ochi atât de expresivi, încât dezvăluie mai mult decât ar vrea el să se vadă.
E dedicat prietenilor, familiei, ba chiar şi motocicletei lui.
M-a atins de parc-aş fi făcută din sticlă.
M-a sărutat de parcă voia să păstreze amintirea asta pentru tot restul vieţii."

" Cred c-am gemut. Sau am mârâit. Poate am urlat. Nu mai ştiu. Nu mai ştiu. Nu mai pot gândi. Tot ce pot face e să simt. La fel de bine-ar fi putut să mă arunce-n foc, pentru că asta-i o tortură mai rea decât orice mi-aş fi putut imagina. Mirosul de piele arsă îmi pătrunde în nări şi înţeleg că nu sunt de fapt cărbuni. Nenorocitul mă arde cu fierul înroşit. El dolor, el dolor...
Brittany, Brittany, Brittany."

" După ce a fost externat, a renunţat la şcoală şi s-a făcut nevăzut. A dispărut fizic din viaţa mea, dar va rămâne întotdeauna o parte din mine. Nu pot să-l uit, chiar dac-aş vrea."

" Luptă pentru convingerile tale, indiferent dacă-s bune sau rele."


M.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu