joi, 17 mai 2012

'Cele tre1spr3zece motive' de Jay Asher


Nu poti opri viitorul
Nu te poti intoarce in trecut
Poti afla secretul doar
  ... apasand butonul ,,Play''.

CLAY JENSEN nu vrea sa stie nimic despre casetele pe care le-a inregistrat Hannah Baker. Hannah a murit. Si secretele ei ar trebui ingropate cu ea.
Dar vocea acesteia ii spune ca numele lui se regaseste pe casete - si ca, intr-un fel, el este responsabil de moartea ei.
Pe tot parcursul noptii, Clay asculta inregistrarile. Merge pe urmele indicatiilor lasate de Hannah, prin oraselul in care locuieste... si ceea ce descopera ii va schimba viata pentru totdeauna.
"Din cand in cand, dai peste o carte pe care nu ti-o poti scoate din minte.. Cele treisprezece motive este una dintre acele carti si numarul unu pe lista mea de lecturi obligatorii." -ELLEN HOPKINS


Titlu: Cele treisprezece motive
Autor: Jay Asher
Date despre autor: Jay Asher s-a nascut in Arcadia, California, si a crescut intr-o familie care i-a incurajat toate talentele, de la cantatul la chitara la scris. A lucrat ca bibliotecar si librar inainte de publicarea romanului sau de debut, Cele treisprezece motive, care a ajuns pe lista de best-selleruri a publicatiilor New York Times si Publishers Weekly si a fost tradus pana in prezent in 32 de limbi. Cea de-a doua carte, The future of us, scrisa in colaborare cu romanciera Carolyn Mackler, a fost publicata in noiembrie 2011, iar drepturile de ecranizare ale acesteia au fost deja achizitionate de catre Warner Bros. Jay locuieste impreuna cu sotia si fiul lor pe coasta centrala a Californiei si, atunci cand nu scrie, ii place sa cante la chitara si sa mearga in drumetii.
Parerea mea: Cartea asta a ajuns sa fie o adevarata aventura intre emotii si libertate pentru mine. Am terminat-o acum cateva zile, iar sfarsitul m-a uimit. Si daca veti citi romanul ,o sa fiti si voi la fel de surprinsi, mai ales la caseta destinata lui Clay. Cel putin asa a fost in cazul meu, si chiar am inceput sa plang la partea aceea, deoarece este foarte sensibila. Merita din plin citita, pentru ca mie una mi-a lasat un gol in stomac de indata ce am terminat-o. Povestea adolescentei este incredibila, si aici am gasit cele mai profunde si frumoase citate. Va recomand sa cititi cartea cu mare drag. -kisses-
Numar pagini: 315
Editura: Leda
Nota: 10/10
Pret: 40,00 lei
Citate:
"Adevarul este cel pe care nu-l cunosti."

"Si toata lumea stie ca nu poti opri falsitatea unui zvon."

"In clipa aia, in biroul ala, cand am realizat ca nimeni nu stia adevarul despre viata mea, parerea despre lumea asta mi-a fost zguduita.
Era ca si cum ai fi mers pe un drum cu denivelari, ai fi pierdut controlul volanului si ai fi iesit un pic de pe drum. Rotile arunca pamant, dar reusesti sa te redresezi. Totusi, indiferent cat de tare tii de volan, indiferent de cat de tare te chinui sa conduci drept, ceva te trage intr-o parte. Mai ai asa de putin control asupra lucrurilor. Si la un moment dat nu mai poti lupta, devine prea obositor si iti trece prin cap sa renunti. Sa lasi tragedia... sau ce-o fi... sa se petreaca."

"Nimeni nu stie ce impact are asupra vietii altora. Deseori habar n-avem, dar insistam."

"Daca auzi un cantec care te face sa plangi, dar nu mai vrei sa plangi, nu-l mai asculti.
Dar nu poti fugi e tine insuti. Nu poti decide sa nu te mai vezi pe tine insuti. Si nu poti decide sa-ti opresti galagia din cap."

"Cand te amesteci intr-un aspect al vietii cuiva, de fapt te amesteci in toata viata acelui om. "

"Totul afecteaza totul."


M.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu