marți, 10 iulie 2012

Legaminte by Ally Condie



In lumea in care traieste Cassia, nimic nu este lasat la voia intamplarii. Cineva - Societatea - hotaraste pentru toti: ce sa manance, cu ce sa se imbrace, cu cine sa se casatoreasca sau unde sa lucreze. Cand Cassia afla ca cel mai bun prieten al ei ii va fi Pereche, considera aceasta alegere perfecta. Nu pentru mult timp insa, caci imaginea care-i apare pentru o fractiunea de secunda pe microcardul ce contine date despre Perechea ei apartine unui alt baiat... Viata ei de pana acum, atat de atent randuita, este complet data peste cap, iar consecintele actiunilor ei nu se lasa mult asteptate.
Legaminte este prima carte dintr-o trilogie despre riscurile asumate in numele iubirii, despre prietenie, speranta si curaj.

Autor: Ally Condie este o novelista americana. Este autoarea bestseller-ului Legaminte care a fost publicat de Dutton ( Penguin ) la 30 Noiembrie 2010. Este prima carte din serie. A doua carte a fost publicata la 1 Noiembrie 2011. A treia si ultima carte din serie va fi publicata in Noiembrie 2012.
Numar pagini: 318
Pret: 39,90 lei.
Data aparitiei: 30 Noiembrie 2010.

My opinion:
Avand in vedere ca este o fictiune distopica m-a impresionat foarte mult modul in care a descris Societatea in care traiesc Cassia si Ky. Nu mi-a venit sa cred ca absolut totul este controlat, nelasandu-i pe oameni sa aleaga pentru ei. M-a socat faptul ca cei care se rezvrateau sfarseau urat - adica mureau. Izolarea lui Ky si modul in care se comporta cei din jur cu cei care sunt izolati, chiar daca n-au facut nimic, m-a facut pe moment sa ma razvratesc si eu. Ma gandesc ca tot ce este scris in aceasta carte poate deveni in curand realitate, iar oamenii nu vor mai avea sentimente, nu vor mai avea propria viata.. Cartea se aseamana oarecum cu 'Fahrenheit 451'. In ambele carti se vorbeste despre controlul pe care il are tehnologia asupra omului.
Ky a reusit intr-o oarecare masura sa o faca pe Cassia sa isi dea seama ca Sistemul pe care il promoveaza este unul bolnav, ajungandu-se chiar la abuz ( Societatea controleaza pana si visele oamenilor ). Isi dau amandoi seama ca s-au indragostit, dar el nu are voie sa aiba iubita sau sotie, fiind izolati de ceilalti. Din cauza unei greseli pe care a facut-o Cassia, Ky este transferat in alta parte. Aceasta da semne de rebeliune si, cu ajutorul parintilor, isi face un plan pentru a pleca si a-l gasi pe Ky.
Cartea este extrem de frumoasa si, citez din Los Angeles Times: ''Legaminte este un debut minunat... sugestiv pentru tinerele minti incurajate sa-si puna intrebari.''
Morala ar fi ca nu trebuie sa ne lasam condusi de altii, sa ii lasam sa ne manipuleze doar pentru ca ne spun ca asta este bine.
Va recomand cartea si cititi-o cu grija, aveti ce invata din ea. * Kisses & hugs *

Nota: 10.

Citate:
'' Dar mi le amintesc pe toate. Din cine stie ce motiv, faptul ca le scriu ma face sa-mi amintesc. Fiecare cuvant ma ajuta sa le gasesc pe cele corecte. Si, cand il voi vedea iar pe Ky - stiu sigur ca se va intampla asta -, ii voi sopti la ureche cuvintele pe care i le-am scris si i le voi imprima pe buze. Iar ele, vor deveni din cenusa si nimic, sange si carne. ''

''... Caci acolo, de fata cu toti, instinctele de supravietuire il parasesc si un altfel de instinct preia controlul.
Imi striga numele.
- Cassia!
Aud totul in acel unic cuvant: ca ma iubeste, ca-i e frica. Si aud si acel ramas-bun pe care a incercat sa-l rosteasca ieri, pe Deal. Stia. Nu pleaca doar spre un nou loc de munca; se duce undeva de unde nu crede ca se va mai intoarce. ''

'' A te indragosti de povestea cuiva e oare acelasi lucru cu a te indragosti de persoana in cauza? ''

''... Aici ploua prea mult. S-ar putea ineca.
Dedesubt scrie: ,,Cand ploua, imi aduc aminte''.
Imi ridic privirea si ma uit pe fereastra, la soarele care apune pe cerul senin. Nu-i nici urma de nor, dar imi promit ca, atunci cand va ploua, imi voi aminti si eu. De aceasta hartie, de aceste desene si cuvinte. De aceasta parte din el. ''

'' Ii inchid si eu, ca sa ne putem intalni in intuneric. Ii simt bratele si netezimea matasii verzui cand isi lipeste palma de spatele meu si ma trage mai aproape, mai aproape.
- Cassia, repeta el incet, atat de aproape, incat, in sfarsit, buzele lui le intalnesc pe ale mele.
In sfarsit.
Cred ca a mai vrut sa spuna ceva, dar, macar de data asta, cand buzele ni se ating, nu mai e deloc nevoie de cuvinte. ''

S.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu